..:: BİLGİ VADİSİ ::.. BİLGİ VADİSİ RSS   TWİTTER   BİLGİ VADİSİ FORUM FACE GRUBU  

Anasayfa Kimler Çevrimiçi Bugünkü Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   ..:: BİLGİ VADİSİ ::.. > OYUN BÖLÜMÜ > OYUN DOWNLOAD
Google

   

 
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Yesterday 2012 (PC Game) SKIDROW
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
161

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Eski 22.05.12, 20:44   #1
tr-krall
YENİ ÜYE
 
tr-krall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
 
Üye Numarası: 12603
Üyelik tarihi: 18.08.2011
Mesajlar: 101
Konular: 101
Rep Bilgisi
Rep Gücü : 14
Rep Puanı : 10
Rep Seviyesi : tr-krall is on a distinguished road
Aktivite
Level: 9 [♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 0 / 201
Güç: 33 / 7724
Tecrübe: 5%

İletişim
Standart Yesterday 2012 (PC Game) SKIDROW




Yesterday 2012 (PC Game) SKIDROW indir






Geçtiğimiz sene The Next Big Thing ile point-click macera severlere istediğini verebilen Pendulo bu sene karşımıza yine
bir point-click macera oyunu ile çıkıyor lakin bu sefer işler biraz daha değişik. Her ne kadar ondan önce ki oyunu daha
da olsa Runaway serisi ile kendine bir yer edinen Pendulo açıkçası o zamanlar bana çok başarılı bir firma gibi
gelmemişti. Nitekim Runaway?in ilk oyunu her ne kadar o çizgi film görselleri ile bezenmiş olduğu için sevgi yaşları
getirse de gözlerimden, oyunu oynadıkça bazı puzzlle?ların saçmalıklarını ve mantıksızlığını görünce çok çabuk karar
verdiğimi fark etmiştim.

Nitekim ikinci ve üçüncü oyun biraz daha iyiye gitmiş olsa da benimle Pendulo arasındaki buzlar ancak The Next Big Thing
ile çözüldü. İnanılmaz başarılı bir oyun olmasa da türünün yok olmak üzere olan örneklerini yaşatmak amacı ile saygı
duyulacak bir yapımdı. Dolayısı ile Yesterday?e de o şekilde yaklaşmaya çalıştım.

Hayır, o şarkıyı söylemeyeceğim
Her şeyden önce Pendulo?nun her yeni oyununda temeli sabit tutarak ufak yenilikler ve değişiklikler yaparak benzer
oyunları ısıtıp ısıtıp önümüze koyma hissini ortadan kaldırması ciddi anlamda saygı duyduğum bir yanı.

Hayatımdaki en önemli macera (ben artık adventure diyeceğim)oyunları diyeceğim Monkey Island ve Broken Sword bunu oldukça
iyi becermişti ve arkasında ne kadar güçlü bir ekip olduğunu göstermişlerdi. Revolution ve Lucas Arts?ın serileri
bıraktıktan sonraki ilk oyunları her ne kadar berbat olmasa da eski tadını veremiyordu. Her neyse millete atıp tutmak
yerine biz artık kendi oyunumuza geri dönelim.

Yesterday için ilk söyleyebileceğim şey basitlik. Ara yüz, diyaloglar, etkileşim hatta oyuna başlangıcı bile oldukça sade
ve basit bir şekilde tasarlanmış.

Zaten oyuna ilk başladığınızda ufak bir video izliyor ardından save dosyanızı seçiyor ve oyuna başlıyorsunuz. Kısa bir
hikaye videosunun ardından Henry White isimli bir karakteri kontrol etmeye başlıyoruz. Eğer oyun hakkında az çok bilgi
sahibi iseniz o zaman başkahramanımızın John Yesterday adında bir adam olduğunu biliyorsunuzdur (ya da şimdi öğrendiniz)
lakin daha oyunun en başında Yesterday hacrinde iki farklı karakteri kontrol ederek başlıyoruz.



Dün dündür, bugün bugündür, yarın yine bugündür
Her point-click adventure oyununda en önemli nokta olan arayüz ve envanter ekranı sadeleştirilmiş bir şekilde karşımıza
çıkıyor. Envanterimiz ekranın altında başlat çubuğu tarzında bir çubuk üzerinde. Bunun yanında aynı çubuk üzerinde
bulunana hedef işareti ortamda etkileşime girebileceğimiz nesneleri, ampul tuşu ile sıkıştığımızda oyunun bize verdiği
ipuçlarını öğrenirken, yıldız tuşu ile de o zamana kadar oyunda karşılaştığımız önemli sahneleri tekrardan
oynayabiliyoruz.

Öte yandan bunları en sağdaki Yesterday logosuna tıklayarak da öğrenebiliyorsunuz. Son olarak en solda çıkış tuşu ile
deminden beri bahsettiğimiz arayüz çubuğunu gizleyen tuş bulunuyor.

Bu basitlik aynı şekilde oyundaki diyaloglara da yansımış durumda. Diyaloglarda bu türün klasik konuşma mekaniği
bulunmuyor. Tıpkı Mass Effect?te olduğu gibi bir ağaç sistemi oluşturulmuş ve sadece konuşmak istediğiniz şeyin adı
yazılmış. Öte yandan daha öncesinde genellikle yönettiğimiz karakterin iç sesi olarak duyduğumuz oyun içi ipuçları da
Yesterday?da bir anlatıcı edası ile veriliyor.


Misal size isminiz sorulduğunda yalan söyle, doğru söyle ya da cevap verme gibi seçenekler bulunuyor. Ya da misal
ailenizin ne iş yaptığı sorulduğunda oyun size ?Babanız aile holdinginizin başkanı ve en büyük hissedarı olduğu için bu
soruyu cevaplamakta tereddüt ediyorsunuz? gibi size durum hem durum hakkında ipucu verirken bir yandan da karakterin
geçmişi hakkında da bilgi sunuyor.

Dama oynayalım mı?
Yesterday?in klasik point-click oyunlarındaki bulmacaları dışında bazı genel kültür harici bilgilere ihtiyaç duyduğunuz
bulmacalar da karşınıza çıkıyor. Misal daha oyunun en başında size üç tane satranç sorusu geliyor.

Bunlar gazetelerin Pazar eklerinde gördüğünüz ?Beyaz tek hamlede mat eder? tarzındaki son hamleyi bulmanız gereken
bulmacalar mevcut. Bu açıkçası bana biraz ağır ve gereksiz geldi. Nitekim herkes satranç bilmez veya sevmez dolayısı ile
hamleleri bilmek veya bu konuda alıştırma yapmak zorunda da değil. Belli bir kitleye hitap eden bu tarz bulmacaların bir
macera oyununda olması çok gerekli değil. Zaten yapımcılar da bunu fark etmiş olacak ki bu satranç sorusunu karşınıza
çıkan şıklardan birini seçerek cevaplıyorsunuz ve yanlış şıkkı seçtiğinizde oyun size sadece o hamlenin neden doğru hamle
olmadığını açıklıyor. Kısacası 5 seçenek çıkıyorsa siz teker teker hepsini seçip doru olanı buluyorsunuz. Bu da
bulmacanın oldukça gereksiz olduğu hissini uyandırıyor.

Lakin neyse ki bu tarz bulmacalar karşınıza çok fazla çıkmıyor daha çok etraftan topladığınız eşyalarla çözdüğünüz o
klasik tarzdaki bulmacalar ile uğraşıyorsunuz. Öte yandan ikinci söylediğim tarz oyunun oynanışı ve hikayesine de güzel
bir şekilde giydirilmiş. Misal Yesterday mecburen bir zamanlar ölmek üzereyken bulunduğu bir otel odasına geri dönüyor ve
orada bulunan bir kişiye verdiği bir arfı almak istiyor. Lakin zarfı verdiği sırada odacıya kendisi de dahil şifreyi
bilmeyen hiç kimseye zarfı vermemesini tembihliyor. Bu yüzden Yesterday ile odaya girip etraftaki sıradan eşyaları
şifreyi hatırlamak için koyduğunuz ipuçlarını bulmak adına inceliyorsunuz. Tamam belki biraz aşırı haya gücü gerektiren
bir durum ancak çok da mantıksız bir olay değil.
Minimum Sistem Gereksinimleri;
Operating System: Microsoft Windows XP (SP2) / Vista (SP1) / 7
Processor: Intel processor with a clock frequency of 2 GHz or equivalent AMD\?s
Memory: 1 GB (for XP) or 2 GB (for Vista / 7) of RAM
Video: ATI Radeon X800/Intel GMA 3000/NVIDIA GeForce 6800 * with 256 MB VRAM compatible with DirectX 9
Sound Card: Sound device compatible with DirectX ® 9.0
Free space on hard disk: 4 GB











Alıntı:


Download İndir Letitbit






ww.uydulife.tv
tr-krall isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Dizayn ve Kurulum : Makinist
Forum SEO by Zoints

E-Marine Education | Vbulletin | Tosfed |
www.bilgivadisi.biz   www.bilgivadisi.biz