..:: BİLGİ VADİSİ ::.. BİLGİ VADİSİ RSS   TWİTTER   BİLGİ VADİSİ FORUM FACE GRUBU  

Anasayfa Kimler Çevrimiçi Bugünkü Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   ..:: BİLGİ VADİSİ ::.. > OTOMOBİL BÖLÜMÜ > OTO TEKNİK BİLGİLERİ
Google

   

 
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Kompresyon Testi Nasıl Yapılır? { Resimli Anlatım }
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1092

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Eski 06.04.09, 21:43   #1
makinist
 
makinist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
 
Üye Numarası: 1
Üyelik tarihi: 16.07.2008
Nereden: Yalova
Yaşım: 46
Mesajlar: 4.211
Konular: 2124
Rep Bilgisi
Rep Gücü : 10
Rep Puanı : 1000
Rep Seviyesi : makinist isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Aktivite
Level: 48 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 119 / 1190
Güç: 1403 / 57245
Tecrübe: 61%

İletişim
Arrow Kompresyon Testi Nasıl Yapılır? { Resimli Anlatım }

MOTORDA KOMPRESYON TESTİ YAPILMA İŞLEMİ


Kullanılan alet : Kompresyon test cihazı ,








İlk olarak ateşleme kablolarımızı cıkartıyoruz, ve sigorta panelini açararak 15A sigortamızı
cıkartıyoruz ( Bu sigorta enjektör sigortası )
Bunu cıkarttıgımızdan emin olmalıyız yoksa enjektörlerden benzin gelebilir.












Daha sonra bujilerimizi cıkartıyoruz. Burda kısa bir kontrol yapabiliriz,

Bujilerimizi cıkrttıp inceledgmzde daha cok beyaza yakınsa fakir karışım , renk daha
çok siyahsa zengin karısımda oldugunuzu anlamalısınız.











Kompresyon test aletini kullanmadan önce alet kontrol edilmeli zarar görmüş olmamalıdır.Testimizin saglıklı sonuc verebilmesi için bunlar önemlidir.
Daha sonra ilk silindire aletimizi yerleştiriyoruz bujinin girdigi gibi normal bir şekilde yerleştiriyoruz.Suanda marşa basmaya hazır durumdayız. Bir kişi test aletini tutarken diger bir kişide gaz pedalına sonuna kadar basmalıdır.
Pedal sonuna kadar basılı iken marşa basıyoruz.









Test cihazımızı okuyoruz,
Eger cihazınızda bir karısıklık oldugunu düşünürseniz kompresyon test aletini sıfırlayarak
işlemleri 4 silindir içinde teker teker dikkatli bir şekilde uygulayınız.

Yukarda gördügümüz düşük kompresyonlu motor 175-185 psi arasında cıktı.
Oldukca saglıklı.



Şimdide 11.6 sıkıştırmalı motoru test edelim ,










Yukarda anlattıgım prosedürleri yine aynı şekilde tekrarlıyoruz ve testimize başlıyoruz,

İlk silindirimiz 250 psi çıktı !









İkinci silindirimiz yine 250 psi , üçüncü silindirimiz 255 psi !





Son olarak 4. silindirimiz 250 psi cıktı.Oldukca iyi bir sonuc.Testimizi tamamladıktan sonra sigortamızı buji kablolarımız , dikkatlice takmalıdır ayrıca bujilerde sorunlar gözüküyorsa değiştirilmelidir.


Eger kompresyonunuz düşük veyahut silindirler arası +/- 20psi oynuyorsa motorunuzun pek iyi oldugu söylenemez.





Resimli anlatım için Cem arkadaşımıza teşekkürler.

Kaynak: TECH TURKEY
ww.uydulife.tv
__________________



LÜTFEN VERİLEN EMEĞE SAYGI DUYALIM


makinist isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks

Etiketler
basınç, kompresyon testi, motor


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Dizayn ve Kurulum : Makinist
Forum SEO by Zoints

E-Marine Education | Vbulletin | Tosfed |
www.bilgivadisi.biz   www.bilgivadisi.biz