..:: BİLGİ VADİSİ ::.. BİLGİ VADİSİ RSS   TWİTTER   BİLGİ VADİSİ FORUM FACE GRUBU  

Anasayfa Kimler Çevrimiçi Bugünkü Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et
Geri git   ..:: BİLGİ VADİSİ ::.. > OTOMOBİL BÖLÜMÜ > OTO TEKNİK BİLGİLERİ
Google

   

 
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Volkswagen Kaplumbağa Gene Berg Hararet çubuğu
Konudaki Cevap Sayısı
1
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
2174

Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Eski 04.07.09, 21:46   #1
makinist
 
makinist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
 
Üye Numarası: 1
Üyelik tarihi: 16.07.2008
Nereden: Yalova
Yaşım: 46
Mesajlar: 4.211
Konular: 2124
Rep Bilgisi
Rep Gücü : 10
Rep Puanı : 1000
Rep Seviyesi : makinist isimli üye Tecrübe puanını kapatmıştır.
Aktivite
Level: 48 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 119 / 1190
Güç: 1403 / 57167
Tecrübe: 61%

İletişim
Lightbulb Volkswagen Kaplumbağa Gene Berg Hararet çubuğu

GENE BERG YAĞ HARARET ÇUBUĞU




Güvenilir hararet göstergelerinin zor bulunması, fiyatlarının yüksek olması, tüm bunların üstüne bir de hararet müşürünün doğru yere takılmasında yaşanan sıkıntılar sebebi ile takılacak hararet göstergesinin doğru göstermemesi sorun oluşturmaktadır.

2005 yılında Portakal’a yağ basıncı ve hararet göstergesi takmıştım. Ancak hararetin 70-80ºC civarında seyretmesi, ne kadar zorlarsam zorlayım en fazla 95ºC göstermesi göstergeye olan güvenimi sarsmıştı. Müşür ve göstergeler birbiriyle uyumluydu hatta sonradan cezvede su kaynatarak ölçüm de yaptım. Markaları VDO olduğu için aslında güvenilir göstergeler fakat müşürün takıldığı yer yağ lambası müşürü yuvası olunca devirdaim olmadığı için hararet ölçümü sağlıklı olmamıştı, tahminimce 10-15ºC eksik gösteriyordu bu şekilde.
Yurtdışındaki forumları takip ediyorum, orada Gene Berg firmasının bir ürününü tartışıyorlardı, kısa bir araştırma yaptım. Gene Berg firması California'da 1970'lerden bu yana vosvoslar için modifiye parçaları üreten bir firma. Vites kolları, dereceli egsantrikler, hafif alaşımdan motor parçaları gibi akla gelebilecek her türlü parçayı üreten saygın bir firma. Firmanın kurucusu 1960’lı yıllarda Volkswagen teknik servisinde görev yapmış bir kişi.

Bu bahsettiğim ürün yağ çubuğu hararet uyarı sistemi. 1972 yılında piyasaya sürülmüş ve hala üretimi devam eden çok kullanılan bir parça. Kullanımı, montajı çok basit. Gösterge olmasa bile motorun ısınmaya başladığını veya çok ısındığını ışıkla ifade edebilen basit bir sistem.
Orijinal yağ çubuğu çıkarılıyor, yerine Gene Berg yağ çubuğu yerleştiriliyor. Yağ çubuğunun üstünde bir vida-somun var. 40-50cm'lik bir elektrik kablosuyla (paket içinden gerekli her şey çıkıyor), bir ucu yağ çubuğuna, diğer ucu standart yağ lambası müşürüne bağlanıyor. Yani bu durumda yağ basıncının düşmesi göstergedeki küçük kırmızı lambayı yakabileceği gibi, yağ çubuğu da ısı artınca aynı lambayı yakabiliyor.
Yağ çubuğunun üst kısmanda D şeklinde bakır bir parça var, ısı artıkça bu parça saat yönünde dönüyor ve kritik olan 225ºF (yani 107ºC) ısıya ulaşınca motor ısısıyla titreyen D şeklindeki bakır parça somuna titreyerek dokunuyor ve lambanın kırparak yanmasına sebep oluyor. Bu hararetin sınırda olduğunu gösteriyor, hız keserek lambanın sönmesi bekleniyor. Eğer hararet artacak olursa bakır parça saat yönüne daha fazla dönüyor ve vidaya tamamen yapışıyor ve lamba sürekli olarak parlak bir şekilde yanıyor. Sonuçta vosvos motorlarında su yok, su kaynatma derdi de yok, ancak belli bir ısıdan sonra contalar özelliğini kaybedebilir.
Yağ lambasının kırpması "acaba yağdan mı hararetten mi?" gibi bir ikilem yaratabilir. Bu beni rahatsız ettiği gibi sizi de rahatsız ederse çözüm olarak ayrı bir hararet ikaz lambası yapılabilir. Bunun için uygun yere 12V bir lamba yerleştireceğiz. Eğer göstergenizde kullanılmayan lamba varsa (mesela ATF veya EGR gibi) bunlardan da yararlanabilirsiniz. Ben ABD export vosvoslar için yapılmış olan emniyet kemeri uyarı lambasını bu iş için uygun gördüm. Lambanın (+) ucunu sigorta kutusunun kontağa bağlı hattına bir kabloyla bağlıyoruz (Terminal15). (-) ucu ise motora gidiyor, yani yağ çubuğuna bağlanıyor. Yağ çubuğu ısınınca saat yönünde dönen D şeklindeki bakır parçanın ucu vidayla temas ediyor ve tamamlanan devre lambayı yakıyor.



Sigorta kutusunda hangi hat kontağa bağlı? Bunu tespit etmek için kontak kapalıyken voltmetrenin (-) siyah ucunu şaseye dokundurup (+) kırmızı ucuyla sigorta uçlarını tek tek kontrol ediyoruz. (Voltmetre DC olarak 12V'dan yüksek, muhtemelen 20 volt için ayarlanacak) 12V civarı okunan hatlar 30 numara yani sürekli elektrik olan hatlar, 0V gösteren hatlar da kontak açılınca aynı volt değeri yani 12volt civarı vermesi gereken hatlar, yani kontağa bağlı terminal 15 oluyor. Biz terminal 15'ten yeni bağlayacağımız hararet ikaz lambasının (+) ucuna hat çekmeliyiz. Sonra bu lambanın (-) ucunu yağ çubuğuna bağlayınca iş bitti. Kontak kapalı olduğu sürece lamba yanmayacak bu şekilde. Tercih edilecek lambaya göre işlem 2 dakikadan 30 dakikaya kadar sürebiliyor.



Ürün hararet göstergesi gibi ibreye sahip olmasa bile ısınmaya başladı ve hararet yaptı şeklinde ışıkla uyarıyor. Hatta bence istenirse ses veren bir donanım da eklenebilir. Amerikanlarda kontakta anahtar varken kapı açılınca öter veya emniyet kemeri takılmazsa öter, bu parça ısı çubuğu için adapte edilebilir. Bu ses veren parça “Buzzer” ismiyle araştırılabilir.
Gene Berg çubuğunu 21 yıldır kullanan bir vosvosçuyla tanıştım internette, kendisi minibüsünde kullanmış, sonra kaplumbağa almış minibüsü satmış, hala eski çubuğu kullanıyor. Göstergelerle uğraşmadan basit bir uyarıcı sistem isteyen arkadaşlarıma tavsiye ederim, ucuz ve uygulanması basit ve çok kullanışlı.

Kaynak: Vosvosturk
ww.uydulife.tv
__________________



LÜTFEN VERİLEN EMEĞE SAYGI DUYALIM


makinist isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Eski 05.07.09, 00:23   #2
dream09
 
dream09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
 
Üye Numarası: 628
Üyelik tarihi: 09.02.2009
Yaşım: 52
Mesajlar: 957
Konular: 166
Rep Bilgisi
Rep Gücü : 21
Rep Puanı : 560
Rep Seviyesi : dream09 is a name known to alldream09 is a name known to alldream09 is a name known to alldream09 is a name known to alldream09 is a name known to alldream09 is a name known to all
Aktivite
Level: 27 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 0 / 662
Güç: 319 / 30700
Tecrübe: 48%

İletişim
Standart

emeğine sağlık teşekkür
ww.uydulife.tv
__________________


**********************************************
TÜRKSAT / HOTBİRD / ASTRA SABİT ÇANAK
30
W/8W/7W/5W /4W/1W/5E/7E/9E/16E/23E/26E/39E/53E dieseqc Motor
dream09 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks

Etiketler
gene berg hararet çubugu


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Dizayn ve Kurulum : Makinist
Forum SEO by Zoints

E-Marine Education | Vbulletin | Tosfed |
www.bilgivadisi.biz   www.bilgivadisi.biz